Prachtige score patiënttevredenheidsonderzoek HAP Eemland
Maandag 10 april 2023
Door Thalia Baljet, manager bedrijfsvoering spoedzorg
In de periode van 1 december 2022 t/m 28 maart 2023 heeft op HAP Eemland een patiënttevredenheidsonderzoek plaatsgevonden.
Patiënten ontvingen na een consult op de HAP of visite thuis een uitnodiging om een digitale vragenlijst in te vullen. 128 personen hebben de lijst ingevuld.
Het gemiddelde rapportcijfer voor dit patiënttevredenheidsonderzoek is voor de triagisten een 8,9 (referentiescore 8,0) en voor de huisartsen maar liefst een 9,1 (referentiescore 7,9)! Belangrijke woorden/kenmerken die uit het onderzoek naar voren kwamen: rust, vriendelijk en deskundig.
Een prachtige score, complimenten aan iedereen!
Een aantal mooie quotes uit het onderzoek:
- "De assistente aan de telefoon heeft zeer deskundig doorgevraagd, gaf goede voorlichting en was vriendelijk."
- "Ze hebben duidelijk uitgelegd wat ik niet kon begrijpen dat ze op rustige manieren netjes uitgelegd dat gaf lekker gevoel."
- "Empathie mbt zwangerschap. Gewoon vriendelijk leuk mens :-)"
- "Dat zij ons nog is komen opzoeken bij de IC. Zo betrokken."
- "Vriendelijke, geduldige en professionele zorgverlener. Ze nam de tijd om naar mij te luisteren en besprak diverse opties met mij over de behandeling. Ik ging, ondanks de pijn, met een goed en gerust gevoel naar huis."