Programmamanager Services 32 u/ p.w.

Als programmamanager van Services ben je een echte bouwer met een dienstverlenende instelling. Kwaliteit en serviceverlening zit in je genen. De positie van programmamanager Services is een nieuwe functie binnen onze organisatie. Je krijgt de mogelijkheid om iets neer te zetten en verder uit te bouwen. Vanuit deze rol kun jij hét verschil maken voor de service naar onze huisartsen en is er volop ruimte om deze functie zelf invulling te geven.

Waar kom je te werken?

Huisartsen Eemland ondersteunt als regionale huisartsenorganisatie de huisartsen in de regio Eemland (Amersfoort e.o.) en faciliteert in de zorg door o.a.;

  • Organisatie van Ketenzorgprogramma’s voor chronische zorg, ouderen en de GGZ binnen de huisartsenpraktijken;
  • Leveren van Spoedzorg vanuit de Huisartsenpost;
  • Ontwikkeling en praktische implementatie van innovaties, welke bijdragen aan goede patiëntenzorg en het werkplezier van de zorgprofessionals;
  • Servicegerichte ondersteuning van de praktijken;
  • Netwerkontwikkeling op zowel wijk als regionaal niveau. Vanuit Organisatie en Infrastructuur (O&I) werkt Huisartsen Eemland aan de opbouw en het onderhoud van wijksamenwerkingsverbanden. Dit wordt gedaan met wijk coördinatoren en huisartsen coördinatoren binnen alle wijken in de regio Eemland;
  • Huisartsen Eemland werkt vanuit het gezondheidsakkoord Samen Sterker Eemland samen met de tweede lijn, VVT-instellingen, GGZ, sociaal domein en eerstelijnszorgverleners als apothekers, oefentherapeuten en diëtistes om gezamenlijke ontwikkelingen in de volle breedte van het zorglandschap te kunnen realiseren.

Binnen onze dynamische en jonge organisatie kom je te werken in een team waar de lijnen kort zijn. Wij bieden een prettige werksfeer met gedreven en gemotiveerde collega’s. Persoonlijke inbreng en initiatieven worden gewaardeerd en gestimuleerd. Samen investeren we voortdurend in innovatie en verbetering van de zorg die wij leveren. Zie www.huisartseneemland.nl voor meer informatie.

Dit ga je doen als Programmamanager HE Services

Een goede ondersteuning en het ontzorgen van de huisartspraktijken in de regio is een belangrijk onderdeel van Huisartsen Eemland. Op dit moment is er al een portfolio van verschillende diensten en we zien dat de vraag vanuit de praktijken naar goede dienstverlening en het makkelijk vinden daarvan, toeneemt. Daarom willen we in de komende jaren de diensten en dienstverlening professionaliseren en verder ontwikkelen. Als programmamanager HE services ga je dit opzetten en professionaliseren. Je bent daarbij dicht betrokken bij de huisartsen, hun praktijken en de wijken waarin ze werken. Je weet wat er speelt in de regio en bent in staat het dienstenpakket toekomstbestendig te maken.

Denk daarbij aan de volgende onderdelen:

  • Opzetten en organiseren van de dienstverlening naar de huisartsen in de regio:
    • Scholing & opleiding;
    • Inkoop van medische hulpmiddelen en/of facilitaire en technische middelen & diensten;
    • ICT beheer & informatieveiligheid;
    • Optimalisatie van processen -en praktijkmanagement in de HA praktijken
    • Arbo ondersteuning en advies op wet & regelgeving.
  • Organiseren, professionaliseren van de diensten voor de interne organisatie;
  • Organiseren, professionaliseren en aansturen van de supportafdeling voor de dienstverlening;
  • Organiseren en stimuleren van het continue verbeteren van bedrijfsprocessen door middel van bijvoorbeeld relevante ICT toepassingen en/of Lean. Je bent daar zelf een leidend voorbeeld in;
  • Je doet periodiek aan haalbaarheidsanalyses naar verdere behoeften in de regio en beoordeelt deze op toepasbaarheid voor de organisatie en past de dienstenportfolio aan;
  • Onderzoeken naar nieuwe dienstverleningsconcepten dan wel samenwerkingsverbanden met andere regio organisaties of ketenpartners;
  • Je bent verantwoordelijk voor de inkoop en sluit (raam-)contracten af met leveranciers en voert de onderhandelingen. Je weet de optimale verhouding tussen uitbesteden en eigen beheer te organiseren en bent verantwoordelijk voor het contractbeheer van de diensten.

Wat breng jij mee?

  • HBO+/WO werk- en denkniveau op bijvoorbeeld het werkgebied van Bedrijfskunde of  Facility Management, aangevuld met kennis van procesmanagement, projectmanagement en verandermanagement;
  • Een managementopleiding en bij voorkeur relevante management – en werkervaring;
  • Bij voorkeur ervaring de zorg;
  • Ervaring met bedrijfsvoering en aansturen serviceteam en ervaring met het opstellen / beoordelen van business cases & begrotingen, inkooptrajecten en SLA’s;
  • Bewezen goede resultaten met het leiding geven aan projecten en verandertrajecten;
  • Bedrijfsmatig onderlegd, sterke focus op het bedienen van in- en externe klanten;
  • Kennis van en ervaring met (zorg)registratiesystemen en digitale transformatie;
  • Bij voorkeur kennis van geldende wet- en regelgeving binnen de zorgsector;
  • In staat om soepel en op natuurlijke wijze relaties te onderhouden met collega-managers, directie, huisartsen en relevante externen;
  • Zelfstandig, communicatief, pragmatisch, organisatie sensitief, ruimte gevend en coachend.

Ons aanbod

De vacature wordt aangeboden op basis van een overeenkomst van opdracht als zelfstandige met een gemiddelde inzet van 32 uur per week over een periode van 12 maanden. De honorering zal in onderling overleg worden vastgesteld.

Jouw sollicitatie

Jouw motivatie en CV kan rechtstreeks gestuurd worden naar HR@huisartseneemland.nl.

Voor aanvullende informatie betreft deze positie kun je contact opnemen met, Christiaan Katsma, Algemeen Directeur via directie@huisartseneemland.nl.

De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 26 september a.s.